Project omschrijving

Kroon leverworst

In 1870 bedacht oprichter en naamgever Theodorus Kroon in zijn Groninger slagerij het unieke recept van de Kroon leverworst. Nu, ruim 150 jaar later, is Kroon leverworst landelijk een begrip en niet weg te denken uit de schappen van de Nederlandse supermarkten. Nog steeds gebruikt het bedrijf het unieke recept van Theodorus en worden de leverworsten geproduceerd volgens zijn principe: kwaliteit voor een schappelijke prijs.

Van 200 naar 8.000 volgers op Facebook

Twee jaar lang hebben we Facebookposts voor Kroon leverworst mogen maken. Met inhakers op actualiteiten, gekoppeld aan gezellige, ludieke of enigszins absurde leverworstmomenten, hebben we laten zien dat Kroon leverworst boordevol gezelligheid zit. Grappig, gevat en altijd met een commercieel doel. In die twee jaar hebben we het aantal Facebookvolgers verhoogd van 200 naar ruim 8.000, waarbij een loyale en relevante volgersgroep altijd het uitgangspunt is geweest. Ook zijn door middel van diverse advertenties en virale campagnes meer dan 3.000.000 mensen bereikt.

Grappig en effectief

We hebben voor de campagne een doelgroep gekozen waar we ons op hebben gefocust. Elke week zochten we naar relevante inhakers voor die doelgroep en maakten we daar passende afbeeldingen bij. Daarbij hebben we ons consequent aan een aantal regels gehouden: altijd een leverworst of het logo van Kroon in de afbeelding verwerken, altijd het logo en de pay-off links onder in beeld, altijd een tekstkader met een vaste hoogte en ronde hoeken bovenin en in de tekst altijd het worstje uit het logo als ‘u’ in de tekst verwerken. Zo ontstond een herkenbare lijn Facebook-uitingen met een hoge waardering.

DIT DOEN WIJ NOG MEER VOOR KROON LEVERWORST:

  • Ontwerp

  • Strategie & concept

  • Fotografie

  • Online marketing

  • Relatiegeschenken

  • Video en animatie

  • Tekstschrijven

  • Drukwerk

Website bekijken

Bekijk ook ons andere werk

Meer laden